zaterdag 29 juni 2013

Pensioentaartje

Twee jaar geleden vierden we met de collega's van de Boomgaard het afscheid van onze collega Nadine, die jarenlang de containerklas 'bewoonde' om er godsdienst te geven. We hadden van alles gepland, maar mochten niet vergeten dat ook Erik De Boomgaard (tijdelijk, maar dat wisten we toen nog niet) zou verlaten. Ik heb toen voorgesteld om voor hem een taart te maken, die hier nog te zien is, wat niet zo gemakkelijk was. Aangezien ik niets van muziek ken en hij alles, wilde ik vooral geen fouten maken en zocht ik een afbeelding die hopelijk ook correct was.
Maar goed, we hadden gisteren opnieuw een afscheid van een Boomgaardcollega die op pensioen gaat en half mei kreeg ik de vraag of ik opnieuw een taart kon maken. Thema: majorettes en badminton. Hoe moest ik dat combineren? Na wat googelen, had ik al een ideetje, maar dat heb ik uiteindelijk veranderd. Als ik een cadeautaart maak en niet weet wanneer ze zal aangesneden worden, steek ik er geen vers fruit in. Het zou dus een drogere chocoladebiscuit worden met abricozenconfituur tussen de verschillende lagen.
Ik heb geprobeerd om een majorettenhoed te maken met een badmintonpluimpje erbovenop i.p.v. een gewone pluim. Niet teveel tralalaatjes, maar het werd toch moeilijker dan verwacht. Het was de eerste keer dat ik een hogere taart maakte en ik wilde die in één keer bekleden. Niet dus. Mijn laag rolfondant was wel groot genoeg, maar nog te zwaar en de zwaartekracht besloot om de boel te laten scheuren. Ik moest dus opnieuw beginnen en in stukjes werken. Uiteindelijk passen de delen en de lijnen nog wel bij het geheel, maar ik had het toch graag net iets anders gezien.

1 opmerking:

  1. Heel leuk gevonden en ik zou het ook toch moeilijk hebben om zoiets aan te snijden!

    BeantwoordenVerwijderen